Sider

mandag den 30. juli 2012

Opdatering og en-cifret ventetid

Undskyld, undskyld og atter undskyld for dette viiildt lange blogindlæg, men jeg kunne ikke rigtig gribe hold i alle de ting, som jeg ikke har fået skrevet herind!

De seneste uger er der sket ufattelig meget, og tiden er fløjet afsted hurtigere end man overhovedet kan forestille sig! Ventetiden bliver mindre, og der er faktisk kun 9 dage til jeg sider i flyveren på vej til USA. Det betyder, at man faktisk kan begynde at tælle dagene på fingrene!

Okay, første punkt på dette indlægs dispostion: Velkomst familie. Ja, jeg har endelig fået en mail fra værtsmor om, hvor jeg skal befinde mig den første uges tid af mit udvekslingsår. Efter ankomsten til USA skal jeg bo 8 dage hos The Adams family på den sydlige del af Bainbridge Island. (De har i øvrigt en anden udvekslingsstudent boende lige nu, som hedder Eman - min værtsmor var ikke helt sikker på, hvor hun var fra.. måske Marokko?) Anyway, efter de første 8 dages tid, skal jeg rejse videre til Ms. Hart, som bor i centrum af øen. Hun er skilt og har to børn, der er på college. Der skal jeg bo i to dage, før min helt egen værtsfamilie kommer og henter mig den 17. august om aftenen. Dog er det kun Anne, Signe og Britt, der er hjemvendte på dette tidspunkt, så værtsbror og -far kommer først "hjem" nogle dage senere. Her skal jeg så, hvis alt går efter planen, bo resten af året! Så jeg får mig en lille smuttur rundt på hele øen i løbet af den første uges tid, hvilket betyder, at jeg får mig min helt egen personlige guidede tur rundt på hele øen!

Som jeg har nævnt i tidligere indslag, har jeg brugt en del af min sommerferie på diverse AFS-ting, hvilket betyder at jeg endelig har været en smut på ambassaden, og været de små fire dage på før-orientering. Så mine forældre, kusine og jeg drog hele vejen til det store farlige København godt to dage inden mit ambassade besøg, hvor vi hyggede os bragt med Bakken og shopping! Den 17. august var jeg på ambassaden, hvilket overhovedet ikke var så slemt, som jeg havde hørt andre sige! Virkelig, det var easy-peasy! Selvfølgelig var reglerne strikse, og man skulle igennem det helt store security tjek på samme måde som i en lufthavn, inden man kom ind til ventesalen, hvor interviewet skulle foregå. Først skulle have taget fingeraftryk, aflevere nogle få papirer og sådan, hvorefter man kunne sætte sig i ventesalen og vente på det reelle interview. Interviewet bestod i nogle få spørgsmål om, hvor man skulle bo, om man glædede sig og værtsfamilien, og så var man allerede done-finito! Alt foregik selvfølgelig på engelsk, men virkelig.. det var let! Dagen efter skulle jeg på før-orientering, som også foregik i Københavnområdet på Buddinge Skole, for at være helt præcis - derfor blev vi i København den ekstra dag, og ventede på at jeg kunne blive smidt afsted, så mine forældre kunne vende snuden hjem til Jylland. Før-orientering var vildt fed! For alle havde de samme forventninger og spørgsmål, som under de næste dage blev besvaret, så man nu føler sig 100% sikker på at tage afsted. Lige præcis denne før-orientering var ret lille, vi var kun 16 deltagere, så vi kender hinanden bedre end på nogle af de store orienteringer, fedt. Jeg kan slet ikke beskrive alle de skøre ting vi lavede, som alting havde gode pointer, men en ting er sikker. Det var nogle fede dage! 
Efter alt dette tog jeg toget direkte til Holstebro, hvor Spejdernes Lejr så småt var begyndt. Jeg ankom lørdag aften, hvor jeg brugte størstedelen af tiden på at hjælpe nogle søde mennesker fra Hong Kong til at finde deres lejr, samt nogle få fra Hvide Rusland, hvorefter jeg selv kunne finde min egen lejrplads klar til en hel uges hårdt arbejde og sjov. 

Nu er jeg endelig kommet hjem, og min sidste uge i Danmark er begyndt. Dog er denne også booket helt ud, så jeg kan få nogle ting fra hånden. I dag står den på vaccinationer, arbejde og familieudflugt til travbanen i Skive. Alt i alt, denne uge bliver mindst lige så travl, som resten af ferien har været, dog med lidt mere fritid til pakning af kuffert - apropos kuffert, så har mine forældre købt mig den flotteste blå kuffert! Stor, perfekt og blå - den har virkelig vundet min kærlighed! Så jeg glæder mig helt til at pakke ting ned i den! Dog bliver ugen ikke helt let, jeg har allerede sagt "vi ses" til mange af mine veninder, for ikke at nævne at jeg græd hele vejen hjem i bilen i går.. Verdammt, jeg var træt, sulten og bestemt ikke klar til at sige farvel til dem endnu! Men nu er det gjort, håber ikke der bliver alt for mange af disse situationer! På fredag kommer hele min familie, det vil sige alle mine søstre, hjem til noget hygge-tam-tam, hvorefter vi om Søndagen endnu en gang tager turen over Storebælt, klar til mere familie besøg inden turen om onsdagen går til Kastrup Lufthavn.

- Nanna Bo

Vågnede op til dette opslag på min væg i dag, de to piger er simpelthen fantastiske! Jeg kan ikke vente med at tage afsted længere!

1 kommentar:

  1. Tror det er umuligt ikke at være lidt misundelig! du lader til at have fået en fantastisk familie :))

    - fed blog. :D er blevet fast læser!

    SvarSlet