Sider

tirsdag den 4. september 2012

GO SPARTANS

Så er jeg for alvor begyndt min amerikanske hverdag med skole, cross country og alt for travle weekender - og jeg E-L-S-K-E-R det! Med omtrent en uge siden skolestart flyver tiden afsted herovre, og jeg kan slet ikke holde styr på hvad jeg skal huske at fortælle og blogge om.. og da slet ikke forklare hvor fedt og fantastisk det er at være udvekslingsstudent i USA - men jeg vil gøre mit bedste, og lige smide et råd om at sprede rygtet om at tage afsted som udveksl,ingsstudent, det er AWESOME.

Anyway, jeg begyndte som sagt i skole i onsdags.. og alt er som forventet - amerikansk! Virklig amerikansk, med cheerleaders og football players der vader rundt på de uendeligt kryptiske gange, lockers, som man skal huske koder til, fem minutter til at løbe frem og tilbage mellem de forskellige klasser, super mange underlige spørgsmål omkring Danmark, de klassiske borde med tilhørende stole, hvor man squeezer sig ind, lærere man tiltaler Ms. and Mr., lunch room med senior floors, hvor man kaster gulerødder efter vores freshmens, meget karakteristiske creeps, sluts og nerds.. tja - jeg venter faktisk bare på, at der pludselig lyder en intromelodi til high school musical og alle eleverne hopper op på bordene og begynder at synge.. det er bare ikke rigtigt sket endnu?
Mit skema er ret forvirrende til en begyndelse, da jeg skal 1. løbe mellem to forskellige High Schools, Eagle Harbor og Bainbridge High School og 2. da jeg har haft bare en lille smule problemer med at finde rundt.... Men jeg er begyndt at forstå det nu, altså hvordan jeg skal komme rundt, hvem der skal til samme classes og sådan - men hvad lærerne snakker om. Jeg har INGEN idé!
Folk er begyndt at lærer mit navn, selvom det stadig har mange variationer som: Nada, Nala, Anna, Nanana, Na.. Sorry what was your name?, daaanish giirrrrl, Nanna Pooh (en af mine lærere kalder mig konsekvent Nanna Pooh.. hvilket folk finder utrolig morsomt).. Tja, bare aldrig rigtigt Nanna - men det er fedt, for jeg elsker når de kludrer rundt i mit navn, et navn som i bund og grund er SÅ simpelt!
Okay, de første par dage var efter et underligt skema, hvilket gjorde alting mindst dobbelt forvirrende, da jeg ikke engang kunne spørge folk, da de sjovt nok heller ikke vidste, hvor vi være. Hvilket resulterede i nogle sjove "gå ind i den forkerte klasse" situationer... Tak Bainbridge, tak for at lave alting forvirrende de første dage, hvor vi i forvejen er TOTALT forvirrede!

Torsdag morgen havde vi vores welcome asembly, hvor hele skolen samledes i vore gym, mens vi bød de nye lærere velkommen til, vores cheerleaders optrådte og... alle udvekslingsstudenterne skulle ned og snakke foran HELE skolen - på vores motherlanguages! Det var virkelig pinligt.. og så mange students kam hen og snakkede til os bagefter, for at høre hvad vi sagde, om vi svinede skolen til og sådan - det var faktisk ret sjovt. Derefter lavede vi the handjive, hvilket er vores skoledans.. og dette kan kun forklares med en video, men da min værtssøster ligger inde med den for nu, bliver den postet en anden dag - det var CRAZY!

Fredag aften havde vi så vores første hjemme football match, hvilket var super fedt! Jeg elsker allerede amerikansk fodbold - ikke at jeg forstod noget som helst, men stemningen var super fed. Alle råbte på vores hold, Bainbridge Spartans, mens vores cheerleaders gjorde deres med at heppe og få publikum med til at heppe, danse og råbe af vores footballteam, hvilket var suuuper fedt!

Lørdag i sidste uge cyklede vi mod Seattle, hvor der på Laborday-weekend er en kæmpe festival - Seattle Music and Art Festival, Bumbershoot - hvor flere hundrede tusinde besøger festivalpladsen i løbet af de tre dage, hvor det kører. Så lørdag morgen cyklede vi mod færgen, da det er langt lettere (og billigere) at cykle til Seattle, når der er virkelig travlt i byen. Selve festivalpladsen var super fed! Der var tons af små boder med både lokal kunst, en masse god mad og tusindvis af sære dimser og tingenoter! Der var op til flere scener sat op, hvor de forskellige kunstnere optrådte 24/7 - ikke at jeg kendte nogle kunstnere udover Gotye, som spillede lørdag eftermiddag.. og guess what?! Jeg kendte ÉN sang ;-) Men det var mega fedt at se og hører stemningen med alle de mennesker i salen!!

Da vi havde fri fra skole mandag, besluttede vi os for at joine familie-weekenden i det vestlige Washington, hvor grandma og grandpa har et "lille" sommerhus, som er på størrelse med et almindeligt hus.. i to etager.. med plads til tusindvis af mennesker! Her mødte vi med vores kusiner og fætre, deres forældre og grandma og grandpa søndag eftermiddag. Og det var en ægte amerikansk adventure ferie! Vi var ude at sejle, fange krabber (seriøse krabber.. som vi så spiste senere hen), kører på ATV, sejle kajak, plukke bær (til endnu mere PIE!) og en hel masse familiehygge. Det var super fedt og hyggeligt! Vi overnattede til mandag, hvilket var labor-day.. som vi holder fordi folk arbejder?! What.. Anyway, det var en knald hyggelig weekend!

Denne weekend har også stået på løjer, hvor vi startede fredag eftermiddag efter cross country med at kører til den sydlige del af øen, hvor vi went dock jumping - hvilket er craaazy og VIRKELIG koldt, men også super fedt, når vejret er så pokkers varmt, som det er lige pt. heroppe. :-) Altså, jeg forstår stadig ikke hvorfor folk siger at det regner SÅ meget heroppe... det har ikke regnet al den tid jeg har været her endnu! Vi tog tidligt hjem, så vi kunne komme tidligt i seng - da vi havde cross country møde tiiiidligt lørdag morgen.. Hvor vi mødte på vores high school at 5.30am, for at kører i bus i omkring to timer. Selve racet var med en kort distance, da det var et relay, altså hvor man er inddelt i forskellige teams, hvor man så løber loopet, og når man er færdig - løber den næste fra holdet. Selve loopet var på omkring 2 miles, hvilket ikke er det helt store (3 km), men når man også skal løbe omkring 100-200 meter i vand til hofterne i slutningen af racet, bliver det faktisk ganske hårdt! Oh my.. det var sindsyg hårdt og virkelig sjovt - bagefter ;-) Det gør det bare ikke lettere at det er omkring 30 grader varmt. I dag har vi brugt dagen i kirken, hvor vi havde Bethany's olympics, hvilket var en masse hygge, lege og mad sammen med alle de andre i kirken. Det var egentlig ganske hyggeligt. Jeg kan helt klart bedre lide måden man går i kirke herovre, det er bare så meget sjovere. I aften har vi endnu et møde men vores youth group, men vi skal først banke vores naboer i baseball!!

- Nanna Bo

Ingen kommentarer:

Send en kommentar