Sider

torsdag den 10. januar 2013

Woops

OMG, kan lige så godt starte blogindlægget således.. har netop nu realiseret at det efterhånden ved at være et år siden jeg har skænket bloggen en tanke! Eller... i hvert fald "sidste år" at der blev posted noget som helst herinde - og nu vi er ved det... så er det ikke bare sidste år, men sidste år i Oktober!  å jeg er bare en lille bitte smule i "arhhh-hvor-skal-jeg-begynde?!" krise, og er kommet frem til konklusionen, at jeg overhovedet ingen ide har! Men altså, oktober - det føles jo som år siden det var forbi. Men altså, jeg kan jo begynde langsomt ud, og fortælle at jeg har det rigtig rigtig godt herovre - det som førhen var splinternyt er efterhånden blevet hverdag, hvilket jeg personligt finder utrolig rart, da det betyder at jeg efterhånden lever et ganske stille og roligt og helt normalt liv - måske stadig med et twist af eventyr.
Anyway, jeg besluttede mig derfor for at kigge mine billeder igennem - hvilket heller ikke er nogen let sag, for at beskrive bare nogle af de ting, som der er sket de sidste par måneder. Og har besluttet mig for at skrive dette ned i en typisk kronologisk og kedelig rækkefølge - hvilket ganske let kunne gå hen og blive alt for langt og trukket ud i uendelighederne, men da jeg nu har advaret jer, er det jeres dømmekraft hvor meget i har lyst til at læse.

Oktober var den sidste måned med XC, hvilket betød at hele familien var holdt busy hver dag - da både værtsmor og værtssøstre var med på holdet - så omvæltningen fra at være beskæftiget hver dag til klokken 7pm ish til at skulle komme hjem ved tretiden hver dag var stor - men heldigvis meget kortvarig, da jeg allerede ugen efter besluttede mig for at joine en vintersport, hvor valget endte med gymnastics, hvilket jeg ikke et sekund har fortrudt. Ja, du læste rigtigt - gymnastics, hvilket er NOGET af en forandring fra XC, som jo i og for sig bare er simpelt løb til at være små søde MEGET korte leotards i MEGET gyldents materiale, hvilket kun kan beskrives således:

Jep, jeg er den høje award looking person i øverst i venstrehjørne.



Så ja, dette er nu min nye hverdag - hvor holdet med en små hundrede XC-runners til vores omrking tyve gymnaster, er meget anderledes. Vi er en meget tæt knyttet gruppe af piger, og jeg elsker hver og en af dem, og nyder at bruge hver eneste eftermiddag i selskab med disse tøser. 
Anyway, oktober var også måneden hvor jeg havde min første ægte halloween - jeps, det er efterhånden så længesiden jeg har blogget, at dette er på listen over ting der skal nævnes.. hvor vi kom hjem fra XC og min værtsfar havde brugt dagen på at pynte hele huset om scarylooking, med soundstracks fra gyserfilm kørende i radioen, og diverse skræmmende dekorationer hængende overalt - såsom en rotte i min seng! (hvilket de fleste af jer nok ved hvad jeg hentyder til.. jeg er bare ikke gode venner med rotter!) Anyway, vi brugte aftenen på at gå rundt i nabolaget, hvor vi "trick or treat"ed folk for at få en masse slik - hvilket lykkedes ret godt (Måske en anelse for godt, i forhold til hvor meget slik jeg burde have spist..) Derefter tog Sig og jeg op til Alison's hus, hvor vi så en gyserfilm og spiste alt vores slik, yeah! 


Mit græskar øverst, derefter Scott's og Colin's nederst

Colin's øverst, Anne, Signe og Britt's nederst


Halloween billede!  



Okay, oktober var busy busy - men altså også måneden hvor jeg så stillehavet for første gang i mit liv, hvilket helt klart var på listen over ting jeg skulle opleve inden jeg døde. Og hvor var det vildt at stå der på stranden, og vide at det nærmeste derude i tågen ville være Hawaii og Asia! Det var også her at det gik op for mig, at regnen her jo altså kommer fra stillehavet - så selv regnen er anderledes end vores atlanterhavs regn, haha! Men altså, hele familien tog på miniophold i en lille cabin i det vestlige Washington, hvor vi boede en lille weekendstid, hvilket var super hyggeligt!



Mig ved stillehavet!

Blev nødt til at stoppe for at tage billedet af, hvor tæt på forks jeg var! Haha
November var egentlig pretty chill - vi havde for første gang i lang tid dage, hvor vi bare kunne sove og slappe af - lækkert.. og nu hvor vi er ved ordet chill er November altså.. "No-shave-November", hvilket betød at de fleste drenge på min skole gik rundt med de mest fabelagtige skæg i alle former og nuancer... og at mine ben bestemt ikke ville være værd at vise frem! Som sagt - November var pretty chill... men, hvad skete der ellers i november? Det er jo spørgsmålet - tiden går så utrolig hurtigt herovre! Ja, nogle gange er jeg helt bange for, at jeg glemmer at nyde den korte tid - selvom jeg gør mit bedste!

Så blev det December... en måned som jeg å mange måder vidste ikke ville blive det samme, som den stemning, som jo altså fylder både stuer og huer derhjemme - en ting, som jeg altså savnede hele December måned, og som kun blev helt ok på grund af alle de søde pakker og gaver, som folk har brugt tid på at sende over til mig. Og hold op, hvor gjorde det bare hele December så meget mere værd. Men generelt, så gik december alt alt alt for hurtigt også - men det gode var... så blev det JULEFERIE! En ting, som vi allesammen havde ventet på - med en alt for travl hverdag, og alt for lidt søvn!
So - herovre holder de jo sædvanligvis jul on the 25 - men da min værtsfamilie har en nordisk baggrund, var christmaseve - altså den 24ende a big deal. Vi havde hele familien ovre, hvor vi spiste en masse god mad - og så havde vi den årlige sock exchange, lidt ligesom pakkeleg - hvor alle gaverne var sokker i underlige afskygninger. Da hele bundtet vendte næsen hjemad, linede hele familien Lindquist op på sofaerne rundt om i stuen - så tæt på the fireplace som muligt, hvor alle vores stockings hang og ventede på den kære kære Santa, som jo helst skulle komme forbi med et par godter - og ikke kul!

Vores fireplace, med alle vores stockings!
Den fine strikkede blueone - nummer 2 fra højre, er min lille sok!
Dog skal julen altså ikke undervurderes herovre - for hvad er mere hyggeligt end gingerbreadhouses og gingerbreadmen med ens venner og familie? Det ved jeg ikke - og dette blev altså resultatet:


.
En ting, som heller ikke skal glemmes - er jo det famøse juletræ - som vi selvfølgelig også skulle have op, og ikke mindst fældes. Fældningen fik vi overstået sammen med vores youth group - hvor Paster Paul kørte os op i de vestlige bjerge - Olympic Mountains, hvor vi så sæsonens første sne! Jæj. Anyway, vi endte med at go of road, ned af en stejl klint for at finde det perfekte træ - men altså.. det viste sig at alle træerne var 70 meter høje... ish... og vi endte med at cutte toppen af et høj træ, for at få dette flotte eksemplar, som til min forundring ikke skulle placeres midt i stuen, men i hjørnet... da man jo ikke rigtig bruger det der med at danse rundt om det? Wat
En anden ting, som lige skal nævnes omkring dette famøse træ, er så alle de famøse dekorationer, som bliver puttet på træet.. som i familien Lindquist er ganske originalt - hvor sparkly fish, træbåde og syltede agurker altså snildt kan puttes på et træ. Oh, og jeg fik æren af at hænge "the pickel" op, som eftersignede giver held og lykke for hele næste år! Woop

Sig, mig, Britto and Colin
Juleferien blev også den første ferie, hvor jeg skulle prøve mig af på ski! Hvilket højst sandsynligvis ikke til nogens overraskelse var en kedelig omgang.. for hold op, hvor er det vanskeligt! Men altså - det gik udemærket... en par enkelte blåmærker, hvis man går for hurtigt på den blå løjpe.. hvilket ikke kommer til at ske igen i meget meget lang tid ;-) Vi har indtil nu brugt tre dage på ski - to dage med familien, og så tog et par venner og jeg op sidste torsdag også.. bare fordi vi kan! Så det.. er sæsonens nye mål - lære at stå på ski! 
Mig og Emily foran Mount Rainier

Fra venstre; Klous, Rachel, Madeline, Signe, mig, Emily, Ben - og Nick slænger sig i sneen
Det er heller ikke så tit, at man får lov til at gå all in for sparkly.. men nu er det jo altså kun nytår en gang om året - så selvom det nye år, måske ikke festes i gang helt ligeså godt som derhjemme - så forbød det ikke Sig og jeg om at dress up sparkly, tage vores lille brune truck og køre til Alison's house, hvor vi holdte den vildeste feeeeest. Eller - i hvert fald noget i den stil.. vi spiste mad herhjemme, og kørte først senere over til Alison, hvor et par venner af hendes, samt Elisabeth var samlet. Vi brugte aftenen på at spille boardgames, spise snacks, samt se hele opvarmningen på at se the ball drop in NY! Da det blev midnatstid gik vi ud på stranden - det skal lige siges, at Alison bor i det største hus, helt nede på kysten af vores lille ø - med den BEDSTE udsigt over Seattle som man overhovedet kan ønske sig! Her fyrede vi et par raketter af samt havde vores stjernekastere klar - mens vi kunne følge tv'et gennem vinduet med the countdown! Og jeg beordrede alle folk op på stolene for at springe ind i det nye år (yeah!) - vi sprang ind i det nye år, hvorefter vi kunne - fra den perfekte udsigt - Space Needle eksplodere i fyrværkeri - det var så fedt! 
Da vi var færdige med at flippe helt ud uden for - smuttede vi ind, hvorefter vi satte en film på - som jeg... selvfølgelig faldt i søvn til... gosh, har kun holdt mig vågen til et par enkelte film so far... hvilket indebærer The Princess Bride og Elf - fantastiske film at se! lol :-) Derefter smuttede vi ellers i seng - da vi havde besluttet os for at do "the polarbear plunge", som basically er... at springe i The Pudget Sound den første Januar! 


Og nej... det er ikke sommer, selvom hele scenariet på billedet ligner en lækker sommerdag! 

Nu har jeg efterhånden brugt meget lang tid på at skrive dette - gosh, jeg vil ikke lade det tage ligeså lang tid igen! Håber i fik et lille indblik i mine adventures - hverdagen er igen begyndt, og jeg har efterhånden lagt den første uge af skole ned igen, samt gymnastics hver evigt eneste dag! I morgen har vi vores tredje homemeet, hvilket jeg også ser frem til - med både vault og floor, som jeg altså skal konkurrere i (!).. derefter går turen til Carolyn's house, hvor vi holder en lille filmaften - og forhåbenligt en smule hottub.. som vi jo altså godt kan lide! Nu må jeg hellere gå ud og gøre alle mine ting klar til imorgen.. samt fjerne min lækre lilla neglelak, som jeg altså ikke kan have på når der skal konkurreres.. øv!

Håber i kom ligeså godt ind i det nye år, jeg elsker jer.
Og så lige med mit nye navn; Xoxo, NB



1 kommentar:

  1. Dejligt indlæg. Det er så rart at læse om din tur :-)

    SvarSlet