Sider

fredag den 4. maj 2012

5 sprog - 1 chat

At være udvekslingsstudent giver en så meget, at man slet ikke forstår det..
Hvilket jeg realiserede i går, hvor jeg sad og skrev med Manuel - Italien/Columbia -> Danmark 11/12. Vi har det med at veksle mellem dansk og engelsk når vi skriver sammen, så vi begge får øvet på vores "nye" sprog; men tja, nok også bare fordi vi kan! Men, i går fik vi forvildet os til at skrive på intet mindre end fem forskellige sprog i én chat, hvor både dansk, engelsk, tysk, italiensk og spansk var sprog vi rent faktisk kunne snakke, når vi lagde alle vores sprog sammen! Det synes jeg er ret vildt - også selvom Google Translate var til STOR hjælp, når han udfolder sig på både spansk og italiensk! Wauw, der kan jeg nok ikke liiiige følge med - men det er bestemt ikke pointen med indlægget - for det jeg gerne vil fortælle er, at jeg synes det er vildt fedt at få lov til at være en del af hele verdenen som udvekslingsstudent - og jeg glæder mig sygt meget til at få endnu flere kontakter fra både nær og fjern! Gad vide hvor mange steder jeg kender folk fra, når jeg kommer hjem fra USA?

Tak til udvekslingsorganisationer for at gøre dette muligt - specielt AFS-Interkultur, som jo er dem der lader mig møde nye mennesker fra hele verdenen :-)

- Nanna Bo

Ingen kommentarer:

Send en kommentar